07 d’agost 2015

¡Rescaten el Titanic! de Clive Cussler

Escrit el 1976, ¡Rescaten el Titanic! és el nové llibre que m'empasso de Clive Cussler. Realment entre totes aquestes novel·les hi ha de tot, de bo i de dolent, d'original i de repetit, però aquest volum és un dels més entretinguts que he tingut la sort de llegir. En aquesta increíble aventura, en Dirk Pitt ha de tornar a la superfície vuitanta anys després el Titànic, el vaixell més famós de la història enfonsat el 1912. Dins de l'enorme transatlàntic s'hi troba un material químic importantíssim, el bizani, que pot definir de forma clara la primacia de l'ordre polític i militar establert al món a principis dels vuitanta. Nord-americans i soviètics lliuraran una peculiar cursa d'espionatges i contraespionatges per quedar-se el bizani, però serà finalment en Dirk Pitt qui s'emportarà el gat a l'aigua. Bé, feia dies que una novel·la d'en Cussler no m'atrapava en pla "devorapàgines" i, per tant, em dono molt per satisfet! M'agraden molt les lectures "fresques" de l'estiu, aquelles que prens vora l'aigua i no et compliquen la vida. L'obra va ser un best-seller i la pel·lícula un desastre total. És estrany això del film, perquè a mesura que llegia el llibre m'imaginava clarament que estava visualitzant una autèntica pel·lícula d'aquelles de dissabte a la tarda, gaudint com un salvatge i prenent refrescs...