04 de juny 2008

Hyde & Seek, d'Ian Rankin


Continua la meva anglofília literària amb una novel.la negra, Hide and Seek, d'Ian Rankin. A mi, això de novel.la negra em resulta graciós (és per distingir-ho de novel.la rosa?)
La víctima és aquest cop un jove escocès drogoaddicte i l'investigador i/o detectiu és l'Inspector Rebus. L'acció passa a Edinburgh, una magnífica ciutat escocesa de la qual en Rankin ens explica el seu color més fosc.
M'ha agradat especialment el joc de paraules del títol. No hauria d'explicar que en aquesta història la paraula hide, el nom Hyde i la novel.la d'Stevenson Dr. Jekyll and Mr. Hyde són la clau de tot plegat. Sóc un afeccionat als jocs de paraules si aquests estan ben creats. Quina pèrdua si has tingut de llegir una versió doblada d'aquesta novel.la, la veritat.
Ian Rankin s'ha convertit en un venedor de llibres de primer ordre. Només he llegit els dos primers volums de la sèrie Rebus i ja he decidit que m'agrada més en Mankell. En Rebus em resulta creïble, però el Wallander el trobo més autèntic. Si fa no fa, la figura del detectiu pringat es repeteix en les dues sèries, i jo, suposo que com molts simples mortals, m'hi identifico massa sovint. Potser aquesta és la clau dels seus èxits.