24 de juny 2008

The Uncommon Reader, d'Alan Bennett

The Uncommon Reader d'Alan Bennett l'he llegit en català, ja que l'Elena ens l'ha passat en la nostra llengua. De fet Carolina també se l'ha llegit i d'aquesta manera tots dos l'hem pogut aprofitar. Gràcies Elena.
Totes les crítiques que he vist per la blogosfera parlen bé d'aquesta història. Jo em quedo amb l'originalitat de l'argument, res més. No m'ha fet riure gens, la veritat, (la gent el troba divertit). Es veu que en Bennett és una espècie de crack mediàtic televisiu a UK i potser amb això ja n'hi ha prou per fer literatura còmica.
La cosa va del següent: la Reina d'Anglaterra es passa a la lectura i això provoca en ella una metamorfosi intel.lectual i humana que canvia la seva personalitat totalment.
El tema és original, sens dubte. Potser no hauria d'haver llegit les crítiques i les opinions de la resta de lectors mundials, ja que l'expectativa era una i el resultat ha estat un altre. No nego pas que la malaltia que pateix la senyora reina en forma de vici lector m'ha fet una certa gràcia. M'agrada la reacció dels súbdits, tots atemorits amb la nova perspectiva intel.lectual de la graciosa majestat, ara convertida en acadèmica majestat.
El llibre és curt i es deixa llegir (part d'ell el vaig llegir a la catedral de Tarragona mentre escoltava en Jordi Vergés tocar l'orgue!). Jo el recomano, això sí, si vols llegir una història original i amb la sana perspectiva que un arxifamós autor al seu país, tu no el coneixes de res.