03 de novembre 2007

Agatha Christie (W. XIII)

Una nova edició de Waipulectura, la número XIII. Aquest cop vàrem visitar una estranya illa de la costa anglesa, Soldier Island, on 10 víctimes van caient una a una en una trepidant història de misteri.
And then there were none, I llavors no en quedà cap o Diez Negritos és una novel.la de misteri que no deixa insatisfet a ningú.
Penso que Agatha Christie fa una feina espectacular.
Només cal veure com crea una història a partir d'un poema, Ten Little Indians, segueix fil per randa l'argument del poema i ho lliga tot en un encaix perfecte argumental i estructural.
***
Carmen va parlar de l'autora, després de llegir-se l'Autobiografia d'Agatha Christie; Carolina ens va fer cinc cèntims de The Mousetrap, l'obra de la Christie que porta 55 anys en cartell a Londres; Lídia va donar quatre dades sobre sobre les pel.lícules que s'han fet d'aquesta novel.la; Josefina va fer-nos una versió dels Ten Little Indians en anglès, i, tots plegats vàrem debatre, dialogar i sopar amb l'inestimable ajut de Mrs. Heineken, patrocinadora oficiosa d'aquest acte literari de divendres vespertí.
***
Però això no és tot!
Vàrem decidir que ens agrada Agatha Christie!
I a tu?
Quina és la teva novel.la favorita de misteri?
Tens alguna d'Agatha Christie que t'entusiasmi?

7 comentaris:

Anònim ha dit...

M'encanta Agatha Christie! Aquest el vaig llegir fa molts anys però el meu preferit d'ella és "Els elefants poden recordar" en que s'investiga un crim que es va cometre fa uns vint anys. El vaig trobar molt interessant!

Anònim ha dit...

MI preferida es "Muerte en el Nilo". Un abrazo.

Mariaisabel ha dit...

De joveneta m'agradava molt llegir novel-les de misteri. Vaig llegir molt a Agatha Christie, ja que treballava en una distribuidora de llibres i podia agafar de prèstec tots el llibres que volia.
Em va agradar molt "Deu Negrets", però recordo també les històries del Detectiu Poirot, un senyor de bigoti y que descobria tots els crims amb molta facilitat.
Petonets

Anònim ha dit...

Era mi primera experiencia en este tipo de actividad fuera de la tradicional aula de clase.Y puedo concluir sin lugar a dudas, que se disfruta y saborea hasta su última gota este delicioso elixir de lectura.
El sagaz anfitrión de la noche, Joan ,nos guió maravillosamente para poder deshilar con lujo de detalles toda la novela.
Fue un verdadero placer compartir ese rato en una noche rodeada de personas inteligentes quienes regalaban sus puntos de vista con magistral empeño.
Con una pausa para saborear una rica cena, proseguimos hasta el final cerrando la charla con conclusiones llenas de actualidad.
Como en las películas: Altamente recomendable.
Un gran beso para mis queridos Joan y Carolina agradeciendo una vez más su hospitalidad y afecto en mi agradable estadía en Tarragona.

Deric ha dit...

M'agraden gairebé totes les de Christie, sobretot les de Miss Marple.
Però hi ha una que m'agrada especialment perquè la protagonista és un alterego de l'Agatha i reflexe la seva passió per l'arqueologia (com jo, potser per això m'agrada més), es diu: Misteri a Bagdad

ninive drake ha dit...

a mí totes les de Poirot, ja que Miss Marple em semblava un poco bleda, Poirot té na bis còmica molt hilarant de vegades...

Abuela Ciber ha dit...

Dificil elegir uno de sus escritos, casi los tengo todos.
Es mi autora preferida, me agrada como junta la trama con personajes y despues los distribuye a traves de su texto. Ha sido mi lectura en horas de esparcimiento. Me agrada., la quiero, tiene su lugar en mi pequeñisima biblioteca.
Gracias por transitar uno de mis blogs.
Me encanto venir a visitarte, lo hare seguido.