10 d’agost 2008

De repente en lo profundo del bosque, d'Amos Oz

De repente en lo profundo del bosque suma la quarta novel.la d'Amos Oz en la llista de les meves lectures d'autoajuda acadèmica. Es tracta d'una lectura accidental, ja que seguim sense trobar data pel Waipulectura d'Israel. Per tant, aniré sumant històries d'Amos Oz fins a que arribi el dia.
Ara podria fer jo aquí un estudi dels simbolismes i del missatge global d'aquesta Aggadah, o el que és el mateix a compendium of rabbinic homilies that incorporates folklore, historical anecdotes, moral exhortations, and practical advice in various spheres, from business to medicine (Wikipedia).
Però, com deia, no m'abelleix fer cap estudi acadèmic. Em limitaré a explicar breument l'argument: en un poble de la muntanya desapareixen tots els animals. Els ciutadans accepten el seu destí amb resignació i por, a excepció d'un parell de nens, els quals afrontaran la realitat amb determinació i valentia. La natura abandona els homes, i la veritat, amb el que li estem fent, no m'estranya.
I qui s'atreveix a solucionar-ho?
La gent parla o calla, i en el fons, no es soluciona res. El mateix Amos Oz parlava a la BBC el 2002 sobre els covards, Leading Israeli author Amos Oz has said a partitioned Israel and Palestine could be peacefully created but for the "cowardly" leaders on both sides.
De la suma de símbols d'aquesta història em quedo amb aquells que fan apologia de la valentia raonada. Quasi millor afrontar i gestionar les realitats de la vida i menysprear les abstraccions mentals correctament polítiques que no porten a res.
No sé què he dit, però m'he quedat a gust.
I per cert, encantador títol de la novel.la!
Sobtadament, allà al bosc, en algun lloc profund, potser trobes allò que estaves buscant.